Majlis Kecemerlangan Dan Khatam Al-Quran

Posted by Leeza | Posted in


Setiap murid dan guru menunggu majlis ini sebagai penutupan persekolahan tahun 2009.Majlis ini dimulakan dengan perarakan untuk 30 orang murid tahun 6 dan 5 yang khatam Al Quran.Mereka diiringi oleh kumpulan Hadrah Kampung Jemukan.

Sebelum mereka memasuki dewan, Ustaz Muhd Sabri memberi sedikit taklimat.

Inilah wajah anak-anak kelas prasekolah 1 dan 2. Tahun depan sebahagian mereka akan masuk tahun satu. Gelisah je si Aiman Darwisy ini....

Inilah kumpulan TAHTIM yang membimbing majlis khatam Al Quran. Menurut Ustazah mulai tahun hadapan murid-murid sendiri akan diajar bertahtim dan membimbing majlis ini sendiri.

Ini pula kumpulan murid yang berjaya menerima hadiah dan sijil . Yang depan tu murid-murid tahun 1. Si Ghalib anak cikgu Adil membolot semua hadiah dan mendapat tempat pertama. Si Hanni (anak ustazah)yang no 2 mengatakan yang dia akan mengambil balik tempat pertama tahun depan. Si Umm Syi'fa(anak ustaz) pun yang no3 berkata : kamekpun mahu no 1 juga. Hanni menjawab : eh..sik boleh. kamek sik maok berik. Hahaha betapa hebatnya azam dan tekad anak-anak ini bersaing untuk menjadi terbaik.

Majlis diakhiri dengan persembahan murid-murid tahun 6,lagu nasyid dan coral speaking. Mereka sendiri yang mainkan muzik. Dua minggu cikgu Zolkifli membimbing dan melatih mereka.

Haaha...inilah budak kecik yang asyik menyakat saya setiap hari, Si Mohd Nor Aiman Aslizam. Tadi bila tengok saya melompat setelah dapat panggilan telefon dia sibuk tanya dari siapa. Dari boyfriend ke? Aduhh lasernya mulut dia.

Comments (0)