Hari-Hari Yang Sibuk

Posted by Leeza | Posted in

Beberapa hari sudah berlalu dan blog inipun terbiar bersama kesibukan tanpa henti. Ditambah pula dengan perkhidmatan broadband yang seperti 'koyong' makin membantutkan mood untuk mengemaskini cerita dalam blog.
Sehari sebelum cuti, kami mengadakan jamuan perpisahan untuk meraikan kelas tahun 6 /2009. Seramai 31 orang murid dan mereka merupakan kumpulan yang mencipta sejarah kecemerlangan untuk SK Jemukan . Jika tahun lepas keputusan sekolah lulus keseluruhan subjek hanya 41% tetapi tahun ini, kelas ini mencapai 83.8%. Bagi subjek saya, Sains, mereka mengulangi kecemerlangan kelas tahun 6 (2004) dengan peratus lulus, 93.7 .Alhamdulilah dengan pencapaian ini.
Pada hari Isnin 23 November 2009, saya membawa 7 orang murid lelaki untuk pergi ke kolam renang kemudian makan di KFC, Samarahan. Mereka teragak-agak melihat kereta kancil saya dan mengemukakan soalan : Muatke cikgu ? Saya hanya ketawa dan menjawab ringkas, : pepandailah kamu memenuhi ruang. Awg Raihan dan Zaidi duduk di depan, Zairul, Hafiz, Jalaludin, Azlan dan Ismail duduk di belakang. Wow...berat rasanya kereta saya. Nasib baik dipermudahkan, tiada pemeriksaan polis sepanjang jalan.
Malangnya, kolam renang ditutup pula untuk sementara waktu untuk kerja-kerja pembersihan. Walau bagaimanapun wajah mereka yang hampa kembali ceria apabila mengadap ayam goreng, kentang goreng, dan kentang wedges dengan cheese.
Selepas kekenyangan saya bawa mereka shopping. Mereka semuanya membeli radio autoscan yang kecil dengan harga RM5.99. Inilah kenangan mereka dan hadiah kerana lulus dengan baik. Saya berikan mereka hadiah ini sebab mereka sejak awal menunjukkan usaha yang positif. Bayangkan daripada tidak lancar membaca , Zaidi, Azlan dan Awg Raihan berjaya lulus dengan baik dalam Sains. Kumpulan perempuan belum lagi saya bawa sebab saya menunggu kolam renang siap dibersihkan.
Hari ini, saya mendapat bungkusan dari Kuala Lumpur lagi. Inilah hadiah istimewa daripadanya. Terima kasih kakak. Cantiknya beg ini....saya nak gunakan semasa perjumpaan reunion KOLEJ's nanti.

Setiap hari saya meluangkan masa sepenuhnya menguruskan hal keluarga dan rumah. Walaupun cuti, saya tetap menjenguk sekolah untuk menyiapkan beberapa persediaan untuk persekolahan tahun depan. Tiada makna bosan dalam kehidupan harian saya, alhamdulilah. Selamat menyambut hari raya aidil adha untuk semua rakan blogger yang saya kasihi.

Comments (0)