Senyum Sampai Ke Telinga

Posted by Leeza | Posted in

1. Merdekanya anak-anak yang selesai menduduki UPSR. Cikgu-cikgu UPSR pun tumpang sekaki. Saya tidak terkecuali. Kalau boleh esok nak mohon CRK ( Cuti Rehat Khas) tetapi dah janji dengan lecturer trainees nak observe mereka bersama,terpaksalah dibatalkan. Untuk meraikan kemerdekaan ini, saya belikan makanan berbuka yang berbagai untuk keluarga saya....terutamanya si Luqman yang telah tamat UPSR.

2. Sebelum itu saya pula demam kerana cuaca panas, sekolah yang dijaga jauh dan terlalu risaukan paper Sains saya. Sekarang demam saya dah baik sebab soalan-soalan yang saya selalu latih tubi ada keluar dalam UPSR. Semoga anak-anak itu berjaya menjawabnya dengan cemerlang. Jadi senyum sampai ke telinga.

3. Saya tengah pulun novel Nora Ismail : Serasi Di Hati. Bestttttt woooo. Kisah lelaki muda menjadi kekasih gelap, kisah bini yang kena sara rumahtangga dan laki ambik kesempatan dari bini dan banyak lagi.....memang best. Dah habis nanti saya buat review.

4. Tahun ini saya rasa Raya akan jadi macam sambutan Kemerdekaan. Masa kian bergerak laju dan saya pula masih tersenguk-senguk menggaru kepala yang tidak gatal. Saya kena belikan Luqman baju rayanya dan selipar. Selalu sahaja hasrat ini tertunggak sebab Luqman ni liat diajak pergi shopping. Saya pujuk dia akan singgah di Bazar ramadhan ,baru dia nak. Boleh dia jawab saya dulu : Usu gunalah tali nylon ukur je badan saya. Huhuhu.....saya memang angin sebab dia ni cerewet. kalau saya beli dan dia tak mahu pakai, kan membazir?

5. Salah seorang guru yang mengawas UPSR bersama saya rupa-rupanya anak cousin saya sebelah arwah ayah. Jadi dia kena panggil saya mak usu juga. Dia pujuk saya tukar perodua kancil saya dengan kereta yang lebih besar. Cadangannya TOYOTA VIOS. Huhuhuhu....saya ni lemah dan takut pandu kereta besar.Kereta besar pernah buat saya accident hingga saya kena pakai neck collar selama 3 bulan. Saya tanya dia pasal kereta idaman saya ( u all tau apa kereta idaman saya ) . Mereka berempat tu ketawa guling-guling bila saya sebut idaman saya.....dan saya pula macam biasa senyum sampai ke telinga. Teringat Madam dah tukar kereta baru....maybe saya akan tukar juga...namun ingat duit susah nak cari, rasanya hasrat ini akan tinggal hasrat tertunggak sahaja.

Itu sahajalah, saya nak sambung senyuman sampai ke telinga ini. Selamat sibuk membuat persiapan hari raya dan saya tumpang seronok juga sebab saya taklah sibuk sangat. Buat ala kadar sahaja.

Comments (1)

saya pun dah merdeka perasaan bila berakhirnya upsr. tp betul ke kak BM 1 agak sukar..??? aduss...dh le anak sy tu lemah BM.huhu

saya dh baca serasi di hati. mmg best. tahniah utk kak nora ismail, tuhan lebih tahu pun sedap tau!! akak dh baca lum..??

selama beristirehat dan selamat membuat persiapan utk hari raya!!!

tukar kete kak...jgn takkk..hihihi