Jatuh Cinta

Posted by Leeza | Posted in


Saya tak jatuh cinta dengan mana-mana lelaki sekarang. Saya jatuh cinta dengan mini cooper s ini. Kisah bermula ketika shopping bersama dengan anak saudara dan suaminya di Boulevard shopping centre , Kuching. Ketika parking saya ternampak kereta idaman ini. Sebaik keluar saya terus hampiri kereta ini yang berwarna silver black. Cute sangat. Saya kemudian surf internet dan saya jumpa gambar ini yang kemudian saya print besar dan letak atas meja saya. Tiap kali ajar lukisan tajuk kereta saya bagi contoh kereta ini tetapi murid-murid saya lebih suka perodua kancil. Asal kereta ini adalah mini austin. Kemudian banyak bentuk berubah mengikut peredaran masa . Mini John Cooper itu namanya sekarang. Jika anda peminat MR BEAN, kereta dia juga dikenal kereta mini cooper. Popularnya jadi nama kereta MR BEAN. Sejak saya jatuh hati, saya memang tak lepas peluang pergi ke Boulevard sekadar untuk menjenguk si Mini Cooper silver black. Jika NORA minat dengan kereta EVO, saya minat kereta ini. Masa tengok siri MERTUA VS MENANTU, Erra Fazira pernah guna kereta Mini Cooper warna merah. Kemudian hero cerita korea , COFFEE PRINCE , dia juga guna kereta Mini Cooper silver black.

Biru warna kegemaran saya. Memang fantastik sekali. Namun harganya RM128000 tak mampu untuk saya miliki. Sekadar meminati dan menyintainya dari jauh. Jika saya tak beli rumah ,mungkin saya mampu pandu MINI COOPER. Maunya saya hari-hari makan maggi untuk bayar kereta mahal ini. Hahahaha.....ada kawan bagi pepatah : Biar Papa Asal Bergaya.

Warna merahpun cute. Harga pasaran RM 148 000. Itu harga belum runding lagi tu.

Saya pun suka putih. Memang apa-apapun warna , MINI COOPER tetap mengancam. Tak kiralah pintunya cuma dua sahaja. Apa saya kisah, bukannya ada anakpun. Jika esok-esok ada bala tentera , gunalah van . Jauhnya berangan. Sebab itu bila ada kawan tanya kalau saya nak tukar kereta Perodua Kancil saya, saya nak beli apa....saya senyap sahaja. Sebab dalam hati teramat sukakan MINI COOPER S. Jika tengok MINI COOPER di jalanraya , saya akan tertoleh-toleh......bahayanya. Bukan saya toleh ketika memandu , sekadar memuji sahaja.

Comments (0)