Satu Hari Di Hari Raya

Posted by Leeza | Posted in


Raya 2009 diraikan seperti nak tak nak sahaja. Segala persediaan dibuat dengan kelam kabut. Jika di Semenanjung, takbir raya dilakukan dari rumah ke rumah namun di sini ia diraikan dengan tembakan mercun. Persis tahun baru cina. Awal malam raya ketika saya sibuk membuat kuah kacang, roti canai dan menyediakan bahan-bahan, tetiba blackout pula.Jadi, pengumuman raya tak dapat di ketahui sehingga saya terpaksa sms Kak NB. Hehehe jauhnya nak tahu pasal tarikh raya.

Ini kek-kek yang saya hidangkan untuk tetamu. Yang warna pink , kek lapis strawberry prune rm45, kek lapis pandan ( hijau and coklat ) abang D bagi, kek lapis coklat cheese rm75, kek masam-masam manis ( buat sendiri) , dan roll rosalinda -abang D bagi. Namun tak guna juga beli kek mahal-mahal sebab semua orang dan anak-anak saudara lebih sukakan kek buatan sendiri.Hari kedua kek masam-masam manis dah habis.

Pagi raya adalah penuh tangisan untuk keluarga Boss saya kerana pagi raya pertama , anak lelakinya yang kerja TUDM di KL telah meninggal akibat dilanggar lari di Bulatan Cheras pada hari Sabtu lalu.Alangkah hancur hati ibubapanya dan keluarganya yang menanti kepulangan anak tersayang.Bagi manusia keparat yang memandu laju dan lari setelah melanggarnya, tidakkah punya perasaan ? ALFATIHAH UNTUK ARWAH MUHD AZIZI SEJELI. Semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

Ini pula keluarga AZMI abang kepada Luqman. Anak-anaknya Harziq dan Harith awal-awal lagi dah berlari mencari nek usunya. Apa lagi, tentulah nak duit raya.

Ini pula si kecil Alya....Semasa saya menghulurkan duit raya, dia mengangkat tangannya yang lemah sedikit demi sedikit untuk mengambil sampul duit raya. Alhamdulilah walaupun lambat, atleast dia bertambah baik hari demi hari walaupun kesihatannya selalu tak menentu.

Comments (0)