Breakfast Di Coffee O Corner

Posted by Leeza | Posted in

Mi Kolok Special rm5.00
Pada 24 Julai 2011, guru saya Cikgu Mohd Yamin mengajak bersarapan pagi di restoren Coffee O Corner ,Satok sebelum dia terbang balik ke KL tengaharinya. Beliau ke Kuching sehari sebelumnya atas urusan tugas rasminya sebagai pengarah bahagian kokurikulum Kementerian Pelajaran Malaysia, Putrajaya. Malam itu diadakan persembahan perasmian daripada murid-murid Sekolah Seni Kuching di UNIMAS. Menurut beliau , pelajar-pelajar sekolah seni akan menjalani pendidikan akademik biasa dari Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 tetapi mereka ada tambahan kurikulum seni mengikut bidang yang mereka masuki. Pemilihan masuk berdasarkan kebolehan dan bakat dalam bidang seni tersebut.
Coffee O Corner pula, sangat sibuk dan sesak kerana ramai pengunjung tidak kira bangsa. Kami terpaksa menunggu kekosongan tempat duduk. Namun apa yang dibanggakan ialah tuan punya Coffee O Corner suami isteri turut sibuk melayan pelanggan dan membantu mencarikan tempat duduk. Cuma masalah tempat ini ialah laluan masuk terlalu kecil dan ketiadaan tempat parking. Anak saudara yang menemani saya beberapa kali mengingatkan jangan parking di garisan kuning, bimbang disaman tetapi saya melihat ada sebuah kereta polis juga parking di garisan kuning. Maka dengan tiada rasa segan silunya sayapun memarkir kereta saya di situ asal tidak menghalang laluan orang lain.Banyak yang kami bualkan dan yang turut serta ialah kawan saya Malaysiawati dan suami.
Cikgu Yamin dan suami Malaysiawati,Jemali menu pilihan mereka ialah mi jawa special dengan sate.


Kawan sejak sekolah , Malaysiawati. Tiap kali Cikgu Yamin datang saya mesti mengajaknya menemani. Tak tahu kenapa, saya amat segan dengan Cikgu Yamin..hahaha.

Anak saudara saya, Rina dengan anak angkatnya Asmara.

Inilah gambar ramai-ramai. Syukur alhamdulilah dapat bertemu sebegini. Terimakasih Malaysiawati kerana belanja kami sarapan yang enak.
Secara keseluruhan Cofee O Corner menjadi pilihan yang baik kerana makanan-makanannya yang enak dan pelbagai pilihan.  Saya akan berkunjung ke sini lagi...insyaAllah.

Comments (0)