SPAGHETTI KERANG

Posted by Leeza | Posted in


Inilah selera wajib saya ketika demam. Asyik mengidam spaghetti je. Pagi-pagi lagi , bersamaan 16 Oktober 2010, saya bersilat di dapur ...hahaha.

Bahan-bahannya ialah kerang Kajang. Tengah dok fikir apa lagi resipi kerang saya nak cuba. Masih ada 4 bekas lagi isi kerang dalam freezer.

Kuih ikan goreng...juga dari Kajang.

Bawang Besar yang kenit-kenit dari Ta Kiong, The Spring....(amboi...bawang pun import dari Kuching)

Perencah spaghetto bolognaise yang saya beli dari supermarket Galeria ,Kota Samarahan. Susah hendak mendapatnya sekitar daerah saya.

Tomato Puri, sos cili maggi, spaghetti , lobak merah dan bawang putih dicincang halus. Ini ajelah bahan-bahan yang ada .

Cara membuatnya :
1. Tumis bawang putih dengan minyak sampai garing. Kemudian masukkan bawang besar.
2. Masukkan kerang, kuih ikan.
3. Masukkan lobak merah yang dipotong halus.
4. Masukkan perencah spaghetti maggi, tomato puree dan sos cili.
5. Masukkan air untuk kepekatan yang disukai.
6. Masukkan garam dan gula.

Simple je...mudah macam ABC.

Comments (0)