Menjejak Cheese Nan

Posted by Leeza | Posted in


Sudah lama saya berhasrat hendak ke restoran ini iaitu Restoran RSMY di Jalan Medan Tuanku. Pengurusnya Idasm merupakan rakan blogger dan kami berkongsi minat yang sama iaitu die hard fan of Norhayati Berahim. Cuma minat kepada Siti Nurhaliza tidaklah saya mengikutnya...hahaha.

Selepas penat shopping di SOGO , Kak NB membawa saya ke restoran RSMY ini tanpa memberitahu Idasm terlebih dahulu. Sahaja nak kejutkan dia. Duduk di tengah itulah Idasm. Nampak langsing dia kali ini. Pertama kali menemuinya di PBKL pada bulan Mac lepas.Masa itu saya sudah menyusuri jalan ke restoran Idasm tetapi entah kenapa saya berpatah balik pula.

Kami dihidangkan dengan resipi baru ini iaitu Jus Kedondong asam boi. Sedap sangat...sampai saya berkira nak buat sendiri kat rumah....hahaha. Tak sangka pula kedondong boleh dijadikan jus.

Taaa daaa...inilah cheese nan yang popular kepada NB dan peminat-peminatnya. Juga digemari oleh Anuar Kamaruddin dan Azim. Sedap dan saya tak mampu nak habiskannya. Banyak sangat . Patutnya sepinggan cheese nan boleh kongsi dua orang.

Ini pula kuah untuk cheese nan iaitu dhal fry. Pedas untuk saya tetapi dikalahkan oleh si Qaisara berumur 4 tahun.

Kari kambing atau mutton kerayi. Bunyi macam kelaieee je (kelahi).Hahaha saya tak suka sangat dengan kambing.

Salad dan chatni. Chatni rasanya masam.

Sayur campur iaitu campuran bunga kobis, sengkuang dan kentang. Sedap. Yang hijau itu bukan kacang tetapi cili padi berwarna hijau.

Perut dah kenyang, duduk sahaja . Air pun dah habis dan licin. Terimakasih Idasm kerana belanja kami makan. Satu lagi hidangan yang lupa diambil gambar iaitu sup daging. Sup daging ini sedap dan dimasak khas oleh Idasm.Terimakasih kepada kak NB sebab belanja saya makan cheese nan.

Comments (1)

alamak.. dh masuk entri ke... tima kasih kak. tp ida tak puashati sebab akak dtg tak bagitahu ida. lepas ni dtg bagitahu tau.
(ida pun ada ole2 utk akak...)

kalau ada layanan kurang memuaskan.. haraplah dimaafkan ye kak...

take care.....