BUBUR LAKSA

Posted by Leeza | Posted in


Pernahkah anda mencuba laksa basah dibuat bubur? Sekembali saya dari KL minggu lepas , saya telah membeli dua bungkus laksa basah. Sebungkus saya berikan kepada satu-satunya kakak yang saya ada sekarang iaitu Kak Hamiah. Laksa saya telah saya buatkan laksa asam minggu lepas. Kakak saya bertanya samaada laksa ini boleh dibuat bubur. Saya hanya menyuruhnya mencuba dulu.

Hari ini dia memberikan saya bubur laksa ini. Emak saya menyukainya sehingga tersangkut-sangkut laksa itu di bajunya. Antara bahan yang kakak gunakan untuk membuat bubur laksa ini ialah, santan, gula, laksa, makaroni dan jagung yang ditanamnya sendiri. Rasanya sedap juga. Si Luqman pun suka makan bubur laksa ini. Anda boleh mencubanya....rasai kelainan laksa dibuat bubur.

Comments (2)

wah..akak, first time nih dgr bubur laksa..bleh dicuba sbg resipi baru..hihii..

salam farahi...hahaha.akak pun terkejut juga tengok, bila dirasa sedap juga, macam bubur cendol.