Cuti Rehat Khas

Posted by Leeza | Posted in

Setiap tahun , we all ada Cuti Rehat Khas 7 hari untuk uruskan hal2 personal.Aku malas nak ambik CRK hari ini sebab :
i. aku dah janji dgn tahun 4 dan 5, bagi ujian bulanan sains.
ii. petang ini we all ada co-academic carnival, sekolah aku jadi penganjur action song.Aku jadi ketua bahagian penyelia peserta.
Kelmarin aku dah keluar ke bandar , jam 7 malam baru sampai rumah. Penat sangat2...tapi aku happyla sebab berpeluang pecut di jalan tanpa kereta ....rasanya dunia ini aku yang punya.Tetapi....baru je duduk atas kerusi, mak dah inform pasal esok kena pergi Dewan suarah samarahan , ambik wang ihsan banjir. So, aku just sms anak boss ( no tel boss aku x de)suruh bagitahu ayahnya yang aku minta CRK hari ni.Gara2 penat beberapa hari ni sebab kena bangun awal jam 3 pagi utk key in income tax members...n kena lagi si abang aku yang suka buat last minute punya keje, aku terlewat bersiap g dewan.Sebelum tu aku dah 'angin' dgn banyak masalah org angau dan anak2 buah aku....suruh bangun awal, ambik semua minuman dan makanan yang sudah disediakan sebab aku nak kunci rumah.Anak abang aku yang tinggal dgn aku malam tadi tanya : usu ,esok sekolah sik? aku jawabla : kenapa? Then dia kata bini Tok Uban meninggal....aku terus cakap sepatah....WAJIB SEKOLAH. So, pagi tadi dia g sekolah naik motor kawannya.Haa...aku makin lewat sebab tunggu 3 kali feri baru kereta kancil aku dapat masuk feri untuk ke seberang samarahan. Dah la tu kena lagi bahagian hujung.Nyesal aku pakai feri...baik aku guna jalan jauh....15 minit je pecut ke sana.Dipendekkan citer....sapa datang rasmi majlis? TPM yang datang.Satu rumah mangsa banjir dapat RM300.Mak nak bagi kat aku....aku tak kemaruk duit tu. Biarlah mak guna beli apa saja yang dia suka. Tahu apa dia nak beli?? Dapur baru. Dapur lama dia nak bagi cucunya rumah sebelah....dia nak suruh mereka masak sendiri, berdikari.
Aku sempat sampai rumah jam 1 petang. Si Putri pulak bila aku sampai je ,minta ambik.Aku layan dia kejap...tapi time aku nak pergi sekolah, dia dah meraung nak ikut.iskkk.Memang payah kalau aku takde di sekolah....banyak yang mereka tak tahu nak handle.Nasib aku sempat sms pagi tadi suruh sedia apa2.Namun keletihan aku berpanjangan....bila aku pesan anak2 buahku suruh basuh sendiri lepas makan dan layan sendiri time makan sebab neneknya sakit tangan.Tahu kenapa???? Seorang darinya mengamuk dan sumpah seranah aku.Aku masa tu nak solat maghrib...maka akupun menangissss.......dan paling menyedihkan bila telingaku berdarah..................Tuhanku, adakah saat ajalku makin dekat?

Comments (0)