Gelagat Dayang Putri Erwin

Posted by Leeza | Posted in

inilah PUTRI,gelagatnya masa kenduri tak pernah duduk diam.
Kelahirannya umpama permata dalam keluarga kami. Mengenalinya sejak lahir menjadikan saya tidak mampu berjauhan dengannya walau seharipun.Yang pasti saat paling indah dalam hidup saya ialah mengajar dia mula berjalan dan saya juga orang pertama menyaksikan dia berjalan dan berlari.Mungkin kerana dia paling kecil, perempuan dan satu-satunya yang tinggal paling dekat dengan kami maka ia menjadi kesayangan semua.

Kenakalannya dari hari ke hari sukar diduga.Tanpa amaran dia boleh menggigit kita kalau hatinya geram dan marah.Kalau dulu dia boleh melambai jika saya mengatakan , Nek Su nak pergi kerja ,tetapi sejak dua hari ini dia akan menangis jika saya meninggalkannya. Kononnya saya hendak pergi berjalan.Terpaksalah saya mengubah rutin harian saya setiap pagi,tanpa mencium selamat tinggal.Namun kebiasaan setiap petang,dia mesti pergi ke rumah saya jika saya tidak menjenguknya.Dia paling suka mengacau atuknya yang tengah berehat di ruang tamu.Manjanya dia tak tahu nak kata apa....yang pastinya setiap nampak kelibat saya dia pasti minta didukung.

Comments (0)