PROJEK AMAL

Posted by Leeza | Posted in


Ini adalah projek amal kami yang ke dua. Projek pertama telah berjaya dilaksanakan iaitu  Lawatan ke Rumah Anak Yatim Limpahan Kasih di Puchong. Projek ini diusahakan oleh kami sesama kawan, Kak Norhayati Berahim, Kusyi Hirdan, Zulkifli Haron, Khamisah Hj Nazri, dan Norazlina Yusof @Aween. Saya menyumbang dari jauh sahaja. Namun kali ini kami mengalu-alukan penyertaan kawan-kawan dan sesiapa sahaja yang berminat samada dalam bentuk tenaga, sumbangan wang atau sumbangan kuih raya bagi menyertai kembara ukhuwah ke Utara ini.Kali ini sasaran kami ialah mengumpul dana RM10K untuk dua buah rumah anak yatim yang 'terpinggir' . Sebuah rumah anak yatim yang dikenalpasti iaiatu Teratak Rahmat di Perlis dan sebuah lagi di Ipoh. Namanya akan diberitahu kemudian.

Biarpun saya jauh, kenapa saya tetap berusaha untuk melibatkan diri? Bukan saya terlebih belanja atau terlebih rezeki..tetapi saya amat sensitif dengan kedaifan anak-anak yatim ini. Sudahlah tidak punya sesiapa, menumpang kasih kepada kita yang berkemampuan. Saya tidak pernah menolak jika diajak menjayakan kerja-kerja amal ini .Saya pernah berdiri di khalayak ramai mengumpul derma sempena Hari Bendera Persatuan Bulan Sabit Merah Malaysia. Saya masih menjadi ahli VAD /sukarelawan PBSMM. Perasaan bila melihat wajah anak-anak ini ceria, tak dapat digambarkan dengan kata-kata.

Syawal 2011 bakal menjelang. Kami amat memerlukan bantuan dan sumbangan anda untuk menjayakan projek amal ini. Kami memohon bantuan dana kewangan, dan kuih raya. Jadi, jika boleh sudilah kiranya rakan pembaca di luar sana menyumbangkan sedikit keikhlasan anda. Tolong war-warkan usaha ini kepada rakan-rakan yang lain , semoga kita semua tetap mendapat rahmat Illahi dunia akhirat....amin.
Anda boleh hubungi nbkara@yahoo.com atau norazlinayusof@gmail.com. Bagi anda yang berada di Sarawak atau di mana sahaja , anda juga boleh hubungi saya di alamat elleezb@yahoo.com. SEGALA SUMBANGAN ANDA HENDAKLAH SAMPAI SEBELUM 12 OGOS 2011.

Selain daripada itu, bagi anda yang mengunjungi Pesta Buku Selangor anda boleh masukkan terus sumbangan anda ke tabung amal ini di BOOTH NB KARA bertempat di N23 ,SACC, Shah Alam. Kami sentiasa permudahkan cara anda melibatkan diri ke projek amal ini. Projek ini bagi saya adalah projek kita ,projek amal pembaca novel Malaysia. Kita yang tidak kedekut berbelanja untuk buku maka tidak salah kiranya kita hulurkan sedikit untuk pihak anak-anak yatim yang memerlukan bantuan.
Kami pihak KEMBARA UKHUWAH KE UTARA mendahulukan ucapan terimakasih atas kerjasama anda semua. Semoga kita menjadi umat yang sentiasa bermurah hati untuk beramal ke arah kebaikan...amin.

Comments (0)