CUTI : Melepak Dengan Geng Kolej

Posted by Leeza | Posted in

Lokasi : Kopitiam After Four, Jalan Rubber Kuching
 Kami sentiasa memastikan kami akan berkumpul bila ada di antara kami yang jauh balik ke Kuching. Kebetulan Dahlia Bujang dan Ariza Ghazalee balik bercuti semasa cuti sekolah ini. Maka melalui sms dan persepakatan bersama kami bertemu di After Four pada 6 Jun 2011 jam 2 petang. Pagi itu saya meluangkan masa menguruskan hal yang berkaitan dengan cukai rumah-rumah saya di Desa Ilmu dan Ulu Semera, kemudian menemani anak saudara saya Fahmi membeli buku-buku rujukan STPM di My Bookstore .Dapatlah diskaun 10% menggunakan kad ahli. Cuaca sangat panas membahang dan dalam hati saya terdetik saya mungkin demam kerana beberapa sintomnya sudah ada. Hakikatnya saya sudah demampun kerana sejak malam itu sudah mendapat batuk selesema.
Dari kiri : LB,Ariza,Ahadiah(AYU), Hajibah (Adib),Dahlia dan Azizah Farizah (Ijok)
Ada sebab kenapa pertemuan ini diadakan.Kami semua telah bertekad meluangkan masa untuk bertemu demi sahabat kami Dahlia yang baru kehilangan orang tersayang. Kami berkongsi dukalaranya...menitis airmata dan perit saya mendengar bagaimana dia berdepan dengan kedukaan anak ketiganya. Anak ini yang paling terpukul dengan kehilangan abahnya sehingga akhirnya Lia terpaksa memukul anaknya. Kata Lia, anak ini [aling baik dan tidak pernah dipukul kerana tidak bermasalah...sehingga bila abahnya meninggal, dia tidak mahu ke sekolah. Ya...Lia perlu kuat demi anak-anaknya. Kita melihat kesedihannya terasa perit dan sebu dada, inikan pula insan yang  menanggung sendiri. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.Semoga Lia sentiasa tabah selalu. Juga seorang lagi iaitu Mas tidak dapat hadir kerana beliau juga kehilangan abang kandungnya yang meninggal secara mengejut. Kebetulan emaknya berada di Korea dan belum dikhabarkan berita ini. Apa yang menggembirakan hati kami ialah, doa kami termakbul bila Mas akhirnya bertudung. hahaha..ini membuat Ayu stres sebab tinggal dia seorang sahaja belum bertudung.InsyaAllah satu hari nanti Ayu akan mengikut jejak kami juga.
Keluarga bahagia , Ijok dan keluarganya.
Amat melucukan kerenah anak-anak Ijok yang tiba-tiba menjenguk kami di After Four. Apa lagi keduanya masing-masing menyerang minuman uminya yang menggiurkan (ada aiskrim).Suaminya , abang Shaiden Hj Lariwoo merupakan senior kami di Kolej. Jadi, beliau bukan asing lagi dengan kami . Beliau juga asalnya orang daerah saya, Sadong Jaya.Abang Shaiden yang membayar makanan dan minuman kami. Kami makan dimsum sai mai , bamboo stick dan buttered bread. Saya hanya minum air teh lemon suam.
Saya bersama Ariza
Bersyukur sebab saya berkesempatan bertemu dengan saudara saya ini, Ariza Ghazalee. Rumahnya lah tempat saya selalu balik semasa hujung minggu. Ibunya umpama mak angkat saya. Jadi, keluarga Ariza sudah macam keluarga ke dua bagi saya.InsyaAllah kami akan melepak lagi di lain kesempatan untuk bertemu dan bertukar khabar berita. Lain kali mereka hendak menjadikan rumah saya sebagai destinasi seterusnya ,insyaAllah...saya alu-alukan kedatangan mereka nanti.

Comments (0)