JOM HEBOH 2010

Posted by Leeza | Posted in


Jom Heboh TV3 di Sarawak tahun ini diadakan di Stadium Kuching pada 25-26 September 2010. Saya malas hendak pergi sebenarnya tetapi alang-alang sudah ke bandar , maka singgahlah di sana bersama 3 orang rakan saya, Noria, Siti Zauyah dan Hajjah Aida. Mula-mula kami singgah makan di restoran Selera Asam Payak, Satok biarpun masih awal jam 1030 pagi. Aida mengajak makan di KFC tetapi saya awal-awal berpakat dengan Nor dan Siti untuk makan di Asam Payak, pekena nasi campur dengan lauk yang sedap. Jadi saya menang kali ini. Sudah jadi trademark kawan saya yang seorang ini, tiap kali keluar KFC menjadi pilihannya. Agaknya kerana dia banyak benda yang tak pandai makan. Lepas kenyang, kami singgah di Wisma Satok, shopping dan window shopping. Saya menukar tali jam yang asyik putus sahaja sehingga akhirnya saya membeli jenis besi. Tengok punya tengok saya akhirnya membeli sehelai t-shirt antioni dengan 50% diskaun.

Akhirnya kami sampai ke Stadium dengan susah payahnya. Polis trafik berjaga-jaga di sepanjang jalan dan menutup jalan masuk ke tempat parkir yang bedekatan dengan tapak karnival. Kami berpusing ke belakang dan asyik sesat sahaja. Kami sempat menyaksikan kumpulan Sofaz dan Tomok menyanyi. Tomok dalam majalah langsung tak handsome tetapi bila tengok dekat , handsomenya dia.

Ini kami jumpa di gerai Scott's. 2 botol scotts dan 2 tupperware harga rm10. Alhamdulilah sebab Maria Tunku Sabri peramah dan mesra peminatnya. Saya suka dia mengacarakan program jalan-jalan cari makan....semua makanan kelihatan sedap je dimakannya.

Balik dari Jom Heboh...boleh agak siapa yang paling sakan shopping. Kawan-kawan saya , Ct dan Noria. Si Ct yang jadi supir sehingga saya pening2 lalat sebab dia memandu lajuuuuuuuuu.

Ini pula kawan saya Hajjah Aida. baik tukar namanya : Hajjah KFC...hehehe. Kalau dia baca blog saya, pasti menyumpah-nyumpah.ngeee.

Dalam perjalanan pulang, saya ternampak si pendek ini dengan anaknya. Saya tarik dia sampai terkejut. Inilah Cikgu Rogayah Matsah ,kawan sekelas saya masa di Openg. Si Aida pula lurus je jalan ....kawan baik pun tak nampak. Hahaha...riuhlah bercerita dan sempat ambil no telefon. Tujuannya untuk dihubungi masa hendak buat reunion ke 2 hujung tahun ini. Saya antara AJK penganjur yang terlibat.

Balik dari Jom Heboh kami singgah di Tabuan Jaya dan Unaco Samarahan, shopping barangan keperluan harian sehingga penuh kereta kancil hitam ......

Comments (0)