Demam Korea

Posted by Leeza | Posted in


Bila mood tak menentu biasanya saya layan cerita korea. Sejak melihat lakonan Lee Byung Jun dalam drama Beautiful Days, saya dan kawan-kawan saya menyukainya. Dia tidak handsome tetapi lakonannya sangat mantap. Bila ditanya mana best wataknya dalam Beautuful Days atau All In? Ternyata wataknya dalam All In sangat mencabar. Pengajaran yang paling berkesan dalam drama All In ini ialah persahabatan yang mengatasi segalanya. Jika persahabatan dikhianati seseorang boleh hilang nilai murni dalam diri malahan ketenangan dan kebahagiaan itu sedikit demi sedikit akan terhapus dalam diri.

You are beautiful pula banyak dilakonkan oleh pelakon-pelakon baru. Watak hero dalam drama ini menurut rakan saya, handsome gila dan lucu. Bila saya amati, rupanya dia watak putera jahat dalam drama sejarah korea . Mimik bibirnya yang memuncung itu dilihat cute...tapi kalau selalu sangat , menyampah juga saya melihatnya. Ketawa pun tak keluar.

Sekali lagi watak Lee Byung Jun menjadi hero dalam drama IRIS ini. Wataknya dalam drama ini sesuai dengan watak lelaki yang sengsara dan selalu dianiayai. Namun tak mampu menandingi wataknya dalam All In. Kesetiaan dalam persahabatan menjadi satu igauan buruk bila sahabat yang dianggap saudara mengkhianati dirinya dan sanggup membunuhnya. Namun pengakhir cerita ini masih dalam tandatanya. Mungkin IRIS akan disambung ceritanya sebab itu akhirannya tergantung.

Selepas IRIS, saya menonton DVD drama pendek Lee Byung Jun bersama watak Choi Jin Woo ( Yu Jin) iaitu Everybody's have secret. Tak mahu saya tayangkan cover drama ini sebab seksi gila. Cerita inipun lebih kelucahannya. Kisah seorang lelaki yang ada hubungan intim dengan tiga perempuan bersaudara dan seorang yang diambil menjadi tunang. Pertunangan ini terputus sebab perempuan tersebut kembali kepada kekasih lamanya. Dan ketiga-tiga perempuan ini hanya merahsiakan perihal lelaki ini. Terkejut tengok watak agresif si Choi Jin Woo dalam drama ini...ganas semacam je. Nak tahu, tengok sendiri tetapi awal-awal saya bagitahu 18SX ...jadi tengok dalam bilik tidur dengan pasangan anda sahajalah....ngeeee.

Kemudian drama LOVING YOU lakonan Park Yeong Ha , hero no 2 winter sonata yang telah membunuh diri. Bila tengok drama ini, saya berkali-kali menyumpah : bodoh betul kau bunuh diri. Dia kan handsome. Macam cerita Duyung pula....sedikit mirip. Watak antagonis hidup, bijak memain peranan menjadi perosak hubungan. Dan Eugene watak heroin dalam drama ini, wajah yang tidak cantik dengan dahi 'lugu' , bila diamati seperti ditepek dengan makeup yang menjadikan dahinya membonjol ke depan. Mungkin hendak memperlihatkan watak yang naif dan polos. Namun watak-watak ini semuanya berwajah muda.....yang kini jika diamati semakin matang dan menawan. Saya tak tunjukkan cover drama ini sebab dalam google ,yang dtunjukkan gambar pasangan bercium. Haram saya nak letak dalam blog saya ini gambar seksa seperti itu.

Apa jadi dengan aktiviti membaca saya ? Sejujurnya saya akui novel yang sedang saya baca menjadikan mood saya kian merudum sebab membosankan. Jika cinta-cintun menjadi tema utama , terasa meluat dan membosankan. Bilalah idola saya hendak terbitkan novel terbarunya ? Saya perlukan novelnya untuk membangkitkan semula semangat membaca saya yang kian merudum ini.

Comments (0)