Aidil Adha dan Cuti Sekolah

Posted by Leeza | Posted in

Hari Raya Aidil Adha bermula pada 18 November 2010, Rabu. dan bermula seterusnya cuti sekolah untuk sesi 2010. Di kesempatan ini ingin saya ucapkan selamat menyambut hari raya aidil adha untuk semua warga Islam khasnya pembaca blog saya. Semoga hari-hari mendatangkan menjanjikan keberkatan buat kita semua. Saya mengucapkan selamat bercuti untuk semua murid sekolah dan guru-guru.

Setakat ini dua orang warga sekolah saya akan berpindah, iaitu Ustazah Hayati dan Ustazah Norafidah (Jaqof). Esok 16 November pula merupakan majlis perpisahan untuk kelas Tahun 6. Sedih juga mengenangkan mereka akan meninggalkan sekolah rendah dan melangkah ke sekolah menengah. Namun hidup kena diteruskan.

Saya sebenarnya telah membeli 4 tiket untuk ke KL tetapi tidak membeli tiket pulang. Namun , hasrat ini terpaksa dilupakan kerana saya mempunyai banyak perkara yang perlu diuruskan semasa cuti ini. Walau bagaimanapun saya telah bertekad dan bersedia untuk ke KL lagi semasa Pesta Buku KL 2011. InsyaAllah, saya akan ke sana nanti.

Apa yang saya hendak lakukan masa cuti ini ? Saya sangat gembira kerana saya sangat sibuk menjelang cuti ini. Kebetulan anak saudara saya sedang bercuti sehingga hari Jumaat , maka saya akan menyuruhnya mengecat bilik saya....hahaha. Warna pilihan , preciouse pink. Bilik abang saya pula warnanya tropicana green. Itupun kalau saya hendak menyuruhnya mengecat, sebab saya tak suka cara kerjanya. Jadi, saya akan mengecat sendiri. Seronoknya.

Projek bunga pula akan saya lakukan juga. Banyak pasu-pasu kosong perlu diisikan. Dulu, ini hobi mak saya. Namun sejak dia sakit maka matilah semua bunga ini. Saya pula malas berkebun bunga. Saya suka tengok bunga tetapi malas menjaganya.

Lagi satu, serombongan Tun Teja akan datang bercuti di Sarawak. Inilah yang menggembirakan saya. Saya akan sediakan yang terbaik untuk mereka. Teruja sangat dan saya menghitung hari menunggu kedatangan mereka. Hari-hari saya berdoa semoga tidak banjir semasa kedatangan mereka dan cuaca elok-elok sahaja. Boyfriend saya pun sudah siapkan banner menunggu kedatangan mereka ini...hahaha.

Comments (0)