PERCUTIAN DISEMBER 2012

Posted by Leeza | Posted in

Pada 13 Disember 2012 hingga 20 Disember 2012 , saya bercuti lagi bersama kak Norhayati Berahim. Kali ini saya menghadiri majlis perkahwinan Nurul Intisar adik bongsunya dengan Imran Yusof. Banyak perbezaan majlis perkahwinan di Melaka dengan majlis perkahwinan di Sarawak. Pengalaman yang sangat berharga ialah ketika sama-sama membungkus bunga telur untuk diberikan kepada tetamu. Tetamu yang terdiri daripada sanak keluarga dibekalkan makanan dan acar buah. Saya gembira berada bersama ahli keluarga Pak Berahim Hitam. Keletah anak-anak saudara yang kecil membuat saya gelihati.

Majlis pernikahan malam 14 Disember 2012

sempat bergambar dengan pengantin

Bergambar ramai-ramai dengan pengantin
Selesai majlis perkahwinan , saya berpeluang melawat Melaka dengan kak Norhayati Berahim dan Ad Rahman, rakan daripada Singapura. Kami membeli belah di Kampung Jawa, menyusuri Sungai Melaka, membeli FM di Bangunan Merah, berjalan kaki hingga ke A Famosa dan makan rojak di Kampung Jawa.Banyak tempat menarik di Melaka dan insyaAllah , suatu hari nanti saya akan kunjungi lagi Melaka.
Dengan AD Rahman di Kampung Jawa

Dengan BFF Kak Norhayati Berahim

Menyusuri Sungai Melaka..best sangat.

Depan Famosa

Kawasan bangunan Merah

Rojak di Kampung Jawa yang sangat sedap.

Malam 13 Disember sempat makan di Medan Ikan Bakar , Umbai.

Umbai Melaka...menarik.

Mandi manda bersama anak-anak di Tanjung Bidara Melaka
Rehat sekejap makan longan yang kemudiannya dilarikan oleh beruk..hahaha

Berkelah di Hutan Lipur Ulu Bendul ,N. Sembilan dengan Kak Aidah dan Kak Wati dari Singapura

hahahaha geli hati dengan anak2 di belakang kami

singgah di Butik Noor Arfa sebelum balik ke Kajang

Syukur alhamdulilah banyak tempat yang dapat saya pergi dan terimakasih kepada kak Norhayati Berahim sekeluarga atas pengalaman yang sangat berharga ini.InsyaAllah ada rezeki, panjang usia dan kesihatan baik ,kita akan berjumpa lagi...amiin.

Comments (0)