Tidur ,Makan dan Laptop

Posted by Leeza | Posted in

Seharian ini mata saya asyik layu je nak tidur. Namun tidur siang bukan tabiat saya. Mungkin mata saya dah penat. Mungkin saya dah over stress. Kemudian makan..... saya pula rajin ke dapur hari ni. Saya memang risau. Risau dengan keadaan ini. Jika saya susah hati atau dalam kesedihan yang tak terluah saya akan makan tanpa henti. Apa yang saya risau? Apa yang saya susah hati? Entahlah.. saya sendiri tak tahu apa yang saya susah hati. Sesekali duduk atas lantai dan on laptop. Saya tetiba rasa muak dengan line broadband yang slow. Sebelum wajah laman web yang saya surf muncul saya dah tukar laman lain. Saya tahu saya dah jadi amat sensitif. Kalau ada yang tak kena, mesti angin cepat. Untuk elak mak saya kena tempias, saya mengurung diri dalam bilik. Saya buat keje-keje sekolah. Kemudian chatting dengan orang2 tertentu saja....bukan dengan manusia yang dajal. Rasa benci saya dah sampai maksimum.... Saya dah sampai satu tahap untuk tidak percaya pada CINTA. Menurut cerita 'Syurga Cinta' : Cinta hanya untuk orang yang tulus menyintai. Saat ini saya berdoa untuk tidak keluar dari landasan kemanusiaan. Novel2 cinta yang banyak itu....adakah akan jadi satu hari dalam sejarah tersimpan tanpa saya menyentuhnya? Saya harus refresh semula. Restart semula segalanya. Bila sesorang mengatakan saya tak pandai mengurus satu cintapun...saat itu betapa pedihnya rasa hati saya....dan saya menangis depan komputer. Umpama kura-kura saya kembali dalam cengkerang saya. Hanya satu penawar saya.....kerja dan kerja. Saya tengah memikirkan sesuatu yang hendak saya lakukan......

Comments (0)