Sebahagian dari Keluarga Saya

Posted by Leeza | Posted in

Semalam saya memang plan nak singgah sekejap ke rumah abang saya ,Saidi. Semasa saya sibuk shopping di Wisma Satok dengan kawan2 saya, abang Dee dah call tanya di mana saya berada. Bila diberitahu saya masaih di Wisma Satok, banyak pula soalannya ....macamlah saya ni baru berumur 14 tahun. Ketika saya sampai di rumahnya, saya dapati ada kereta abang saya Hamdan parking di situ,fahamlah saya yang abang no 1 ini ada di situ juga. So,sebaik beri salam dalam menyalami semua ,saya terus cakap kat abang no1 : oooo..kata sibuk, tak nak pulangkah jenguk mak? hehehe saya dengan abang2 saya bukannya nak berkias2 lagi. Baru je nak duduk, abang Dee dah kata....hah makan durian kat luar . Bila dengar durian je, saya rasa nak melompat tinggi2. Apa taknya sejak kak NB citer durian, si Junes citer durian, Lily Haslina Nasir juga citer durian, siap papar durian banyak dan besar dalam blog...saya asyik 'menyingo' (toleh) kiri kanan jalan, kalau2 ada orang jual durian. Biarpun kecik, namun cukup melepas rasa kempunan saya. Dah kenyang baru tanya abang Dee ,mana dia dapat durian tersebut. Rupa2nya dia baru travelling ,lawat ladang di Simunjan. Durian tu dari sana. Eh, kenapa makan sorang.....sebabnya si CT tak pandai makan, si Nor kekenyangan dan yang lain dah makan.

Rupa2nya kak ipar saya, Nurul Aqma Syaqilla Abdullah dah masak banyak untuk makan tengahari. Lauknya ialah ikan kari, udang masak merah, udang asam pedas, sambal terung manis, manok masak kicap...ntah apa lagi, sayapun lupa nak perhati . Kami bertiga tak makan sebab dah makan di Selera Asam Payak. Baju putih abang Dee, baju merah abang no1 Hamdan dan bininya kak Midah.
Ahmad Fahmi Hamdan,16 tahun saya paksa habiskan durian yang saya tak larat nak makan. Mana taknya ayahnya telah kopekkan saya tiga biji durian....Dia ni jenis ambil yang bagus2 sahaja.

Ini anak abang Hamdan, Nurfazyanni, 13 tahun. Saya panggil si Bibik....sebab kalau dia balik kampung, tugas cleaners bagi dia.

Ini anak bongsu abang Hamdan, Ahmad Fakhry. Umur 11 tahun. Nakal dan manja .Kuat makan juga. Saya suka main kejar2 dengannya...hehehe suka tengok perut boroinya bergoyang. Dia kata sayur terung goreng manis masakan 'iaknya' sedap...sedangkan kak Nurul belajar dari maknya. Saya pun hairan kenapa semua orang puji sayur terung kak Nurul sedap? Mak pun cakap macam tu sedangkan saya guna cara yang sama, tumis bahan2 , letak kicap manis, sos tiram dan gula sikit dan terung.

Inilah anak bujang abang Dee, Muhd Farid Ashraf ,15 tahun dan Muhd Faris Danial ,7 tahun. Si Danial ni nakal, semalam saya baru check giginya yang baru tumbuh semula. Masa umurnya 5 tahun parentnya hantar ke tadika inggeris.... so bila saya ajar tulis ABC , dia pula yang ajar saya balik.....:u are wrong Su, my teacher said like this; round, up and down. Bila umurnya 6 tahun ,kami hantar tadika melayu. Dan kali ini dia tegur saya pula : salah usu : camni baca, A kecil, A besar.......hehehe memacam sahaja dia.

Masa pulang abang Dee suruh bawa balik durian untuk mak saya, tetapi mengenangkan kami guna kereta CT maka saya menolak. Namun berjanji minggu depan saya datang lagi dan bawa mak sekali. Dan kak Nurul bekalkan semua lauk pauk untuk dibawa balik....ertinya petang ini saya tak payah masak untuk makan malam......part macam inilah best bila jadi adik yang bongsu.

Comments (3)

salam za....
seronoknya dia makan durian...heheheh
kat sini duriannya dah hujung2 dan nak habis dah...^_^

bestnya dapat berkumpul ngan adik beradik....moga za sentiasa ceria dan bergenbira selalu....keh3 skema sungguhlah ayat...

Salam Junes...
hehehe..memang seronok betul. minggu depan ada lagi.

bestnyer makan durian!!!!!!!!!