Jom Heboh TV3 di Stadium Negeri Kuching

Posted by Leeza | Posted in



Hari ini sejak 2006, TV3 mengadakan jom heboh di Kuching. 2 tahun lepas berturut2 diadakan di Miri. Jadi, masyarakat Sarawak pun berduyun2 ke Stadium Negeri untuk turut serta JOM HEBOH. Keluarga saya awal pagi lagi sudah ke sana . Saya dan 2 rakan saya NOR dan CT hanya ke sana pada pukul 2 petang setelah kami singgah sebentar di rumah abang saya di Petrajaya.
Nor dan CT- banyak barang yang diborong.Cuaca sangat panas.




Sempat berjumpa dengan rakan2 satu profesyion, Cikgu Seria dan suaminya Cikgu Salim serta rakan saya Nor.Banyak mereka borong RIBENA.... 2 botol rm10. Murah..murah...murah.Saya baru nak borong YOGURT.Terjumpa dengan cousin saya, Kakak Saadiah,bekas jururawat. Beliaulah yang mengajar saya mendengar menggunakan kaedah 'lip reading' sebelum saya memasuki tahun 1. Jika tidak....saya tak dapat menjadi kanak-kanak yang normal.
Antara artis-artis yang dijumpai dan ditengok ialah :






Ini si Iqram..bolehlah tahan .



Keseluruhannya, Jom Heboh TV3 kehilangan auranya. Semakin hambar dan tawar....bukan kerana orang Sarawak tak datang tetapi pihak penganjur kekurangan penaja....kawasan yang besar seakan kosong dan tidak banyak gerai dibuka. Kami hanya meronda 30 minit sudah sampai ke hujung....sedikitnya kedai. Gerai yang ada ialah, Hotlink, Ribena, Nestle Yogurt, Mee O, maggi ( buah hati saya ), Munchys dan biotecnology. Sedih sebab tempat parking penuh, orang ramai sangat tetapi jom heboh menjadi jom blah. Tak tahulah mungkin esok banyak lagi booth dibuka. Artis2 pun kureng....tengoklah gaya Amy dan Amyza Adenan....tercuit2 saja. Si Ery Putera pula duduk menopang dagu tunjuk muka handsome dan sesiapa nak ambik gambar dengannya bayar rm3 dan masuk ke dalam tabung. Saya bagi je derma untuk Bersamamu TV3. Jika beginilah gaya artis2 ini promosi untuk dapatkan derma, mungkin sampai esok, tabung itu takkan penuhpun....Apa yang saya dapat lihat ialah, kanak2 kurang kelihatan kerana ibubapa takut anak2 terdedah dengan virus H1N1. Cuma saya tak dapat nak katakan betapa tercengangnya si Ery bila saya tanya rakannya, itu siapa ....dengan suara yang agak kuat. Hehehe..manalah saya kenal siapapun kat TV3.

Comments (1)

hehe.. seumur hidup di malaysia ni, ida tak pernah lagi jejak ke jom / sure heboh tv3...