PERCUTIAN JUN 2012 Day 1

Posted by Leeza | Posted in

Pada 2 Jun 2012, saya membawa dua orang anak saudara saya, Ahmad Fakhri dan Nur Fazyanni  bercuti di Kuala Lumpur. Kami disertai oleh rakan sekerja saya , Cikgu Saadiah sekeluarga, Ustazah Timah dan anaknya, dan Ustazah Pajariah dan anak saudaranya. Kami sampai ke Hotel Noble lebih kurang jam 1 petang . Terdapat sedikit masalah dengan tempahan bilik.namun segalanya berjaya diselesaikan. Saya belajar banyak pengalaman dan pengajaran daripada hal ini.

Anak saudara saya, Ahmad Fakhri dan Nur Fazyanni

Keluarga cikgu Saadiah
Laksa asam yang saya makan di Sogo. Sedap..sudah lama saya mengidamkannya.
 Selepas menyelesaikan urusan di hotel, saya dan anak-anak saudara saya meraon di Sogo untuk membeli-belah. Kali ini saya membeli semua pakaian raya cucu-cucu saya . Setelah penat , kami berhenti makan di Medan Selera Sogo. Saya , apa lagi memilih laksa kegemaran saya. Pada petangnya , ibu-ibu saudara Fakhri, Kenanga dan Jumpaka datang dari Penang menemui kami. Mereka menumpang bilik kami. Jadi ramailah kami di bilik malam itu. Rancangan pertama kami ialah pergi ke I-City di Shah Alam. Saya mengikut maklumat yang diberikan oleh Zahari iaitu menaiki komuter ke Padang Jawa dan daripada situ menaiki teksi ke I-City. Tambang komuter ialah RM3.20 seorang dan teksi pula RM10.Kami menaiki 2 buah teksi.

Menunggu komuter ke Padang Jawa, Shah Alam.

Akhirnya kami berjaya sampai ke I-City.

Ahmad Fakhri bergambar sakan, seronok dia.

Taman Swan yang cantik

Danish dna adiknya dan Fakhri main permainan ini

Bergambar sakan di bawah pokok lampu.

Kami balik dalam jam 9.30 malam kerana kami telah diingatkan oleh pemandu teksi untuk berada di Padang Jawa sebelum pukul 10 malam. Selepas itu tiada perkhidmatan teksi lagi. Pada mulanya kami amat sukar mendapat teksi tetapi syukurlah pakcik pemandu teksi  sudi menumpangkan ke semua kami dalam sebuah teksi . Kami membayarnya RM20 sebagai tanda penghargaan kami. Lebih kurang jam 10.30 malam barulah ada komuter. Keadaan masa itu sangat sunyi. Oleh kerana seram hendak turun di Bank Negara ,kami berhenti di KL Sentral. Daripada situ kami naik LRT dan turun di Masjid Jamek. Daripada sana kami berjalan ke Masjid India.Dalam perjalanan kami singgah di gerai jam untuk membeli jam tangan murah. RM10 seutas. Kasihan melihat 3 anak-anak Kenanga yang sudah kelaparan.
Kuie Tiaw Ladna makan malam saya di gerai dekat Masjid India. Kami makan jam 12.30 malam.

Comments (1)

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.