26 Ramadhan :Alhamdulilah

Posted by Leeza | Posted in

40 orang anak-anak yang menerima baju raya yang baru sumbangan sehelaibaju.com
 Alhamdulilah kerana atas izin ALLAH SWT, akhirnya tugas menyerah 40 pasang baju telah dapat dilaksanakan oleh saya dengan jayanya. Terpancar jelas kegembiraan 40 orang anak-anak ini apabila menerima pakaian raya yang baru. Kami guru-guru turut merasa gembira untuk mereka. Syukur alhamdulilah kerana kempen SEHELAI BAJU BUAT MENYAPU SI AIRMATA telah berkembang dan meluas kali ini. Terimakasih kepada semua team Sehelaibaju.com kerana bersusahpayah memilih dan mengeposnya terutama usaha Abang Ahmad Saabun dan Kak Sri Diah Saharuddin.
Lauk-pauk untuk disedekahkan ke surau
 Hari ini juga kampung-kampung sekitar Asajaya mengadakan majlis berbuka puasa beramai-ramai di surau masing-masing. Balik dari sekolah saya ke Asajaya untuk  membeli barangan basah untuk dimasak. Alhamdulilah kerana saya menemui kerang dijual. Saya memasak kari ayam, udang goreng kunyit dan kerang dimasak kicap. Lauk-pauk ini diletakkan dalam 2 set mangkuk tingkat .Airnya pula air kotak dan buah-buahan yang saya sertakan ialah rambutan dan limau manis. Tugas menghantarnya tentulah Luqman.
Buah durian yang dibelki di Pasar tani sampun Gerunggang
Nampaknya musim durian sudah mula ada. Syukurlah kerana saya sudha lama mengidamkannya. Saya membeli 4 biji durian ini dengan harga RM20 dan puas hati kerana isinya bagus dan tidak buruk. Sebiji saya berikan penjaga mak saya. Makan durian dan rambutan...hmmmm tentulah batuk saya menjadi-jadi. Apa lagi makan udang dan kerang, tentu sahaja bp saya mencanak naik......huhuhu.

Comments (0)