23 Ramadhan : Tart Nanas

Posted by Leeza | Posted in

Serik membeli tart nanas yang tidak sedap, maka tahun ini saya buat sendiri tart nanas resipi daripada Kak Norhayati Berahim. Saya peminat tegar tart nanas. Hari ini saya buat dua jenis tart nanas, satu jenis gulung dan satu lagi jenis bunga. Alhamdulilah biarpun penat dan sibuk melayan emak, dia juga suka melihat saya membuat biskut.
Apa cerita di sekolah ? Akses internet sangat perlahan menyebabkan semua cikgu mengeluh hendak melengkapkan SAPs secara online. Hari ini masa saya sibuk mengajar Sains di Makmal Komputer , saya dapati ramainya cikgu lelaki datang ke makmal tersebut. Dalam hati saya , kehairanan juga biarpun saya tahu mereka sibuk dengan SAPs. Bila balik ke bilik guru, saya dapat ada sekumpulan pekerja Health Care membuat pemeriksaan kesihatan percuma. Fahamlah saya kenapa mereka tadi berkumpul di makmal..hahahaha. Lawak gila....sebab mereka tidak suka jurujual datang ke sekolah. Saya membuat pemeriksaan percuma ini, dan didapati BP (Tekanan Darah) saya ialah 131/91. Sangat tinggi dan bahaya. Tiga benda yang menganggu saya iaitu darah tinggi, lemak dan kolesterol tinggi. Cara yang paling berkesan ialah bersenam namun dalam peringkat usia seperti saya, senaman kenalah perlahan dan jangan terlampau aktif. InsyaAllah saya berusaha merawatnya.

Comments (0)