Hari Ini Dalam Sejarah

Posted by Leeza | Posted in

Selamat datang ke Sarawak untuk Kak Norhayati Berahim sekeluarga. Mereka tiba dengan penerbangan MAS jam 12 tengahari tadi. Saya sebenarnya tidak pernah memandu sendiri ke Airport atau mana-mana bahagian ke Kuching. Dua orang sahabat saya, Madam T dan Cikgu Dolhan melukis peta ke Airport dan ke Hotel Harbour View. Tentu ramai yang gelak sebab selama ini saya ke Kuching kalau bersendirian saya menaiki van sewa dan kancil hitam itu saya tinggalkan di Desa Ilmu Samarahan. Seharian ini saya menjadi sangat yakin untuk memandu sendiri. Terima kasih kerana kehadiran kalian memberi ruang untuk saya menjadi lebih berani. Jadi, mari layan gambar-gambar ini.

Aksi orang demam. Yang di atas itu posing maut dia. Sebaik dia keluar dari Balai ketibaan Airport, saya sudah melompat gembira melihatnya. Saya dakap dan peluk cium dia kemudian mendukungnya.

Anak dan umi yang demam masih sempat dengan simbol keamanan sedunianya.

Keluarga bahagia , Kara's.

Kesian orang demam, longlai je. Suarapun serak basah.

Masa kami menunggu di lobi hotel ,tiba-tiba seorang peminat NB dari Kl datang menyapa. Dia ni menunggu penerbangan balik jam 3 petang.

Setelah selesai segala urusan hari ini, kami mengisi perut di Hartz Chicken Buffet ,Satok. Pada mulanya saya hendak membawa mereka makan di Restoren Selera Asam Payak tetapi restoren itu ditutup.

Kami merayau di Pasar Malam. Ini pula tuan punya gerai buku dan majalah di Pasar Malam, Mr Francis Lim. Dia pernah menemui Nb semasa pesta buku tahun lepas.

Eh ini siapa pula? Inilah budak nakal saya, Luqman. Gaya dia mengira roti yang kak NB bagi, ada 30 keping semuanya. Dia dan neneknya yang seronok membongkar barangan yang Kak Nb bagi kepada saya...sebeg penuh. Saya dah pesan tak perlu bawa apa-apa untuk saya. Cukuplah datang dengan tubuh badan sahaja.

Sebahagian barangan yang kak NB bagi.

Roti, roti dan roti....sedapppppp...yummy.

Baju raya tahun ni...dan tudung glamor sebab ada 'benyin-benyin'(lip lap).

Ha....ini hobi kami berdua yang sama. Saya dapat hadiah jam lagi....hadiah hari guru. Terima kasih kak NB. Saya takde apa nak beri sebab kesibukan saya menghadkan saya mencari barangan untuk akak.

Comments (2)

wah... bestnyer kak liza. dpt jumpa dan berkampung ngan kak NB. apa2 pun enjoy yea...

amboi sonok nya... hari tu dah jumpa.. ni jumpa lagi... tp saya tak jeles dgn kak, sbb kak memang dah selalu jumpa dgn kak yati.. ;)