Sahabat Pena

Posted by Leeza | Posted in



Count your gardens by the flowers
never by the leaves that fall
count your days by golden hours

don't remember clouds at all

count your years with smiles
not tears
count your blessings
not your troubles
count your age by friends
not years

(sms daripada kak Nyah -Disember 2005 )

Pernah tak anda mempunyai sahabat pena dari jauh samada merentasi Laut China Selatan atau merentasi antara benua? Teringat saya pada program sahabat pena melalui Kelab Sahabat Pena Sedunia ( World Penpal Club ) , saya menyertainya dengan hanya RM1.70 sebagai yuran pendaftaran. Lebih kurang 2 minggu kemudian , saya menerima surat daripada pihak pengurusan kelab ini dengan peraturannya sekali. Kita akan diberi dua orang sahabat pena dari negara pilihan kita ( saya pilih USA dan Jepun ) dan dalam masa yang sama saya akan menerima surat daripada 2 orang sahabat pena yang lain. Antara semua sahabat pena itu, cuma HEIKE KUHFUB daripada Germany sahaja yang kekal menjadi sahabat pena saya sejak 1997 hingga sekarang. Waktu itu dia tinggal di USA . Dulu saya pernah ceritakan mengenainya dalam entry tetapi waktu itu saya tak pandai mengedit dan memasukkan gambar dalam post.

Sekarang kita tak perlu menggunakan media kertas tetapi menggunakan program friendster, facebook, tagged dan banyak lagi, kita dapat menjangkaui persahabatan tanpa sempadan. Namun kita kena lebih berhati-hati sebab ramai penipuan di dalamnya.


Comments (0)